söndag 8 april 2012

Lemon Curd

GLAD PÅSK

Hoppas ni alla har en underbar påsk!
Jag njuter utav min ledighet :)
Igår gjorde jag Lemon Curd utav dom franska citronerna .

Mumms... Måste rekommenderas!


Perfekt att ge svärmor på middagen i eftermiddag
 istället för blommor.

Tack för ditt tips Jenny från bloggen Hemmavid!

Lemon Curd
2-3 citroner
3 ägg
2 dl socker
100 g smör

1. Vispa ägg och socker tills det blir fluffigt.
2. Skrubba och skölj citronerna i vatten, riv skalet fint på 2 citroner
och lägg i en kastrull. Pressa sedan 1 dl citronsaft 
och häll även denne i kastrullen.
3. Tillsätt äggblandningen och rör om. 
Värm kastrullen försiktigt, rör hela tiden! 
Då citronblandningen tjocknar ta bort den från 
värmen och rör ner smöret.


Kram Angelica


3 kommentarer:

  1. Glad påsk! Vad piffig du är! Det ser ju jättegott ut. Hoppas du har en fin påskledighet. Kramar! /Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofie!
      Hihi.. Piffig :) Gillas!!! Min påskledighet var efterlängtad. Hoppas du oxå hade en fin påsk...
      Kram Angelica

      Radera
  2. Ser väldigt fräscht och gott ut :) Hoppas du njutit av din lediga dag, ses kankse imorgon, kram Sabina

    SvaraRadera

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica