tisdag 29 november 2011

Mini Gran i Glasburk

Hej!
En helt vanlig tisdag då jag skulle varit ledig... 
men ack så blev det ett par timmar jobb iaf. Kan vi inte alla komma överrens om att
 lägga till en extra dag varje vecka som är helig, då ingen får jobba, då allt är stängt och alla bara 
känner att detta är vår vilodag inför ny vecka :) Visst hade det varit underbart?!?

Lite har jag minsann hittat på här hemma. Under tiden tvättmaskinen går kan man ju pyssla och
 idag har jag fixat till mini Granen som följde med hem från svärföräldrarna i söndags.


Enkelt och stilrent...
 Den fick hamna mitt i nya köket!
Glasburken har jag inhandlat på Granit, rymmer 4 liter :) och finns i fler storlekar.





Stjärnorna eller kanske är det en snöflinga, inhandlades idag på Åhlens.
Små söta och väldigt enkla.

På tal om smått och sött så har jag sedan julen -98 alltid haft denna lilla hustomte ståendes framme. 
Jag fick den utav mamma nerskickad till Gran Canaria, när jag var där som au-pair. En jul borta ifrån nära och kära, där klimatet är som den svenska sommaren, blir aldrig som en svensk eller kanske en skånsk vinter då vi är förväntansfulla om vi får fira en vit jul eller en höstig jul med regn och rusk.
Julen vill jag fira hemma där familj, vänner och julstämningen kan bli fantastiskt fin!

Min hustomte :)

4 kommentarer:

  1. Sååå avundsjuk på din kökshörna! Saknar en sådan i mitt! Kram från Munka

    SvaraRadera
  2. Såå glad jag blev när jag såg den lilla hustomten!!
    Kram på er allihop!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilken söt liten gran! De är bra fina de små adventsgranarna!

    Din lilla hustomte var också väldans söt. Kul med ett minne från din tid på GranCanaria.

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej ..Tack för att du hittat till min blogg för så hittade jag ju din. Så härligt med ett gammal hus. Och du dessa minigranar är ju helt underbara eller hur. Nu ska jag kika vidare i dinfina blogg. Ha en skön andra advent..

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica