söndag 13 november 2011

Fars dag


Döden är ingenting.
Jag har bara gått in i rummet bredvid.
Jag är Jag. Ni är Ni.
Det som Jag var för ER är jag fortfarande.
Kalla mig det Ni alltid kallat mig.
Tala till mig som Ni alltid talat till mig.
Använd aldrig ett annat sätt att tala,
var inte högtidliga eller nedslagna.
Skratta fortfarande åt det vi brukade skratta åt tillsammans.
- Skratta, tänk på mig, le för mig,
så att mitt namn uttalas så som det alltid gjordes,
utan någon betydelse, utan spår av skuggor.
Livet är fortfarande vad det alltid har varit, tråden har inte gått av.
Varför skall jag inte vara i Era tankar bara för att
Ni inte kan se mig?
Jag är inte långt borta, jag är bara på andra sidan väggen…

Jag saknar dig pappa!

2 kommentarer:

  1. Å, så fint.. fick verkligen gåshud då jag läste - för jag känner likadant..

    min älskade pappa finns inte heller kvar i jordelivet. Tänder ett ljus och saknar honom extra just idag på fars dag.

    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. Vännen min...... <3 . Så vackert! Så fint du har det i din egna lilla minneslund. Pappa är med dig och vakar över dig överallt. Stor kram från J & L

    SvaraRadera

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica