söndag 27 november 2011

Första ljuset tänt





Första Advent!
Sakta smyger sig Julen närmre... tomtens Nissar smyger redan runt husknuten...
Vi tänder ljus, pyntar, pysslar och bakar...

En söndag då familjer, vänner , nära & kära träffas för att dricka årets första glögg. Går på julmarknad, myser och känner den där första julstämningen.
Men ack en sån ruggig söndag... Klass 3 varning, vinden viner, regnet piskar och strömmen försvann... Men jag min underbara sambo och hans två busfrö till kidz har varit hos svärföräldrarna och druckit varm choklad och ätit årets första "mini" julbord :) En tradition som dom haft sedan Robban var liten påg.

Utegranen blev huggen och ett par minigranar fick jag också med mig hem, så nu kan minsann jag också pynta och pyssla lite i veckan så även vi i Ockes Vita Villa får känna att julen snart är runt knuten!

En stor härlig storm kram till alla er där ute i mörkret!
Kram Angelica

1 kommentar:

  1. Vad roligt!! Ni är välkomna!! Jaa vilket väder vi hade, inte roligt alls, fy vad blåsigt!
    Jag blåste iväg ett par ggr..haha
    Då syns vi till helgen..Linda

    SvaraRadera

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica