tisdag 13 september 2011

Sovrum

Hej hej!

Mitt första projekt i huset var sovrumsgolvet... 
När jag våren 2010 flyttade in i mitt barndoms hem låg där en rosa 
heltäckningsmatta på golvet som legat sedan huset byggdes -78.
Redan då visste jag att vitt va den färgen som skulle prägla hela huset 
så därför fick ett vitt klick golv läggas...
 Oj vad jag slet...




Men efter en slitig dag så var golvet äntligen lagt och jag belönade mig 
själv med ett glas rött... Idag har det hänt en hel del mer så som att väggarna är 
grovspacklade och därefter målade vita, vilket min sambo var väldigt tveksam 
till att göra men när väl resultatet visade sig blev han lika nöjd som jag. 
Även nya gardiner, en påbörjad tavelvägg som inte kommer bli allt för stor
 samt en gammal stege som blivit vit.


Nu återstår endast 2 "små detaljer" med sovrummet. 
Vi har nämligen varit på loftet hos mina svärföräldrar där vi bland annat hittade 
en gammal dörr som kommer bli perfekt till vår nya säng...
Ett utav höstens många härliga projekt! 

Kram Angelica

2 kommentarer:

  1. Vad är det för golv ni lagt? Vad heter färgen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Yvonne!
      Golvet är ett pergo laminatgolv i Vit Furu. Jag har köpt mitt på Bosses Mattor i Helsingborg. Kolla in deras hemsida www.bossesmattor.se

      Lycka till!
      Kram Angelica

      Radera

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica