måndag 15 juli 2013

En massa jordgubbar

God kväll! 

Jahapp, då har jag köpt 15 liter jordgubbar som jag ska göra saft utav. 
Spännande, har fått recept utav svärmor... 


Recept 

3 liter bär
2 liter vatten
3 kg socker
30 gram vinsyra
1msk atamon

Vattnet skall hällas över bären, därefter tillsätts kryddorna.
Detta skall stå i ca 1 dygn. Sila bären och låt saften rinna av ordentligt.
Tillsätt socker, rör tills vätskan blir klar ca 1 timme
Häll på flaskor


Onsdag morgon börjar jag... 
Önska mig lycka till! 

Kram kram 
❤ 

2 kommentarer:

  1. Mumsigt med jordgubbar!hoppas saften blir riktigt god :) ha en fortsatt fin sommar <3 kram Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saften blev super mumsig, det kommer bli en sats saft varje sommar.
      En fin sen sommar till dig oxå!

      Kram kram

      Radera

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica