söndag 11 augusti 2013

Bygget kan börja!

Hej! 

Söndag förmiddag och min käraste har åkt iväg för att inhandla plintar, stolpar och 
annat material så bygget kan börja! Jag önskar jag bara kunde knäppa med 
fingrarna oxå var allt klart...  Men men det krävs ju lite arbete. 
I fredags fick vi 299 kilo växthus levererat, Jippi! 

Och i veckan som gått har det hänt lite... 


Taket åkte av med hjälp utav 5 starka gubbar! Sen åkte stora släggan fram 
för att få bort stenblocken, dom satt! ... så en och annan svordom 
hördes från en svettig sambo. 



Nu är hela lusthuset borta och även häcken in till grannen! Med spänning 
väntar jag nu på själva byggstarten! 


Vi har bestämt oss för att börja med att få planket på plats för att enklare kunna se vart 
växthuset ska stå. Så nu börja de... Bygget som egentligen var ett litet sidoprojekt... 

Nästa år kommer det bli närodlat. Tomater, gurka, paprika och jag 
vill ha ett litet citronträd i ena hörnan. 
Längtar redan till våren!

Fortsättning följer! 

Kram kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica