fredag 23 augusti 2013

Just nu i trädgården

Hej på er igen! 

Två inlägg idag... 
Just nu går jag en runda i vår lilla trädgård och kände plötsligt 
att jag ville dela med mig utav mina intryck... 

Min favorit ↓


Den röda rudbeckian, även kallad röd solhatt. Den är så ståtlig och fin i färgen. 

Sen kommer den fina höstanemonen, som jag bara vill ska bli större och få ännu 
fler fina små ljusrosa blommor...


Jag vill gärna ha perenner som kommer år efter år, men Dalior är så fina så i våras (dock 
lite sent) fick jag ner 3 lökar. Här är 2 utav dom, den tredje bär ingen blomma just nu... 



Vilken är din favorit blomma? 
Ge mig tips... Rabatten kommer nämligen att fixas till inför eller under nästa vår. 
Där är så mycket som inte tagit sig. Tror det behövs lite ny jord och lite mer 
'gröna-fingrar' än vad jag har. Men jag ger mig inte... 
Jag vill ha en rabatt full med blommor! 

Så här ser den ut idag ↓


Måste visa mitt fina lilla Discovery äppelträd som jag fick utav lilleman på 
min första morsdag. Det bär frukt, 5 st knallröda äpple, redan första året. 
Sååååå skoj!!! 


Än en gång får ni ha en fin fredag, nu ska jag passa på att hjälpa till på baksidan. 
Mannen kom precis hem med ett lass sten.

Hejsvejs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica