torsdag 12 september 2013

Jag vill ha hÖgt Gräs

Hej! 

I förmiddags tog jag och lilleman en liten kort promenad upp till Hedentorps 
Plantskola, kände jag behövde lite inspiration till baksidan. Jag vill nämligen ha högt
 gräs och bambu i krukor, någon härlig blomma som passar till pappas röda rosor 
och clematisen 'The President' som kommer få blå/lila härliga blommor. 
Hittade gräset direkt... Detta vill jag ha ↓


Och erbjudande denna veckan, kan ju inte bli bättre.  Även 'Summer Samba' 
gräset skulle jag vilja ha, gillar den höstiga färgskiftningen.


Får ta en diskussion med mannen ikväll, kanske vi ska slå till redan nu istället för 
att vänta till våren. Hmmm, vi får väl se.


Vår-känslor så här på sensommaren, eller kan vi säga att hösten kommit nu? 
Jag har faktiskt min skinnjacka på mig idag (äntligen)! Ja, det är ju nu i
 september som vårlökarna ska ner i jorden. Så jag var ju bara
 tvungen att smita in i 'vår-rummet'. 
Det blev 2 st jättelökar en blå/lila och en vit sen kunde jag inte låta bli dom svarta 
och vita liljorna som jag bara tycker är så fina speciellt när man tar in dom och kan 
säga att dom kommer från vår egen trädgård. Sist men inte minst så blev det även 10 st 
helt vanliga enkla vita tulpaner. Ja, jag skulle nog kunna köpa alla vårlökar i 
nyanserna blå/lila, rosa, vitt och svart... Lite nytt i trädgården blir det iaf... 
Nu ska bara rabatten på framsidan få sig en lättare 'makeover' sen ska lökarna ner! 


Jag och lilleman önskar er alla en skön höst dag!!!
☆☆☆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica