måndag 10 juni 2013

Dopklänning

God kväll! 

Solen är på väg ner och jag njuter utav en liten prins som somnat i min famn. Denna 
underbara känsla av värme... svårt att beskriva, men så fantastiskt med ett så litet
 skört människoliv. Tänker på gårdagens lyckade namngivning. 
(Inlägg kommer i veckan!) 

Tänkte berätta om dopklänningen som lilleman bar när han fick sitt namn! 



Den är nästan 100 år gammal. Min farmor var den första i vår släkt som bar 
den på sitt dop år 1926. Klänningen hade då använts 4 gånger tidigare utav 
prästens barn. Nu är den använd utav barn, barnbarn och barnbarns barn till
 min farmor och hennes 2 yngre systrar. 
Jag tycker den är sååååå fin och längst ner är allas namn broderade. 


Nu ska lägga lilleman och sen själv krypa upp i soffan en liten kort stund
 innan jag också sussar gott! 

Kram kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica