fredag 14 juni 2013

Namngivning

Hej! 

I söndags gav vi vår son sitt namn
VIDAR
Vilken dag... Mina tårar dom trillade som stora krokodil tårar. Jag fick en blackout 
och hade jag inte haft fusklapp hade jag stått där helt stum... 
Dessa känslor som bara välde över inför alla nära och kära som kommit 
ojoj, det var jag inte beredd på... 


Vi hade verkligen tur med vädret. Ingen sol men heller inget regn, så själva ceremonin
 hade vi i trädgården. Väldigt enkelt då vi berättade varför vi valt Vidar, varifrån namnet
 kommer och när hans namnsdag är. Min syster hade bundit en söt krans utav blålila små
 blommor som blev symbolen för själva namngivningen. 
Jag läste en liten dikt också spelade vi Stiftelsens 'Vart jag än går' 

Några ord från mamma

Min älskade lille Vidde
Vår underbara pojk, så fin och så älskad
Du har öppnat mitt hjärta fullkomligt
När jag ser dig fylls jag av en kärlek större än jag kan beskriva 
Jag drunknar i dina blå ögon 
Jag blir varm inombords utav ditt skratt
Jag kan inte få nog utav din doft
Du sprider redan så mycket glädje och får allas hjärtan att le
Lilleman vårt lilla mirakel, jag är så tacksam för att du äntligen är här
Du är min skatt och kommer alltid att vara
Jag älskar dig! 



Pappa Robban presenterade faddrarna som även är moster & farbror till lille Vidar. 

Moster läste en kort dikt 

Ett nytt litet liv har förgyllt vår jord
En ny liten människa finns nu vid vårt bord
Vi hälsar dig välkommen du lille själ
Vi följer dig på vägen och ser till att allt går väl 



Bilderna är tagna utav den fina tjejen Helena Kulle, vill ni se mer 
utav hennes fantastiska bilder besök henne på 

Tack alla fina som var med och förgyllde denna dag!
♡♡♡


En underbar helg till er alla!
Kram Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica