onsdag 5 juni 2013

Skolavslutning

Hej! 

I förmiddags tog jag och lilleman en promenix och eftersom jag bor i samma hus, på samma
område som när jag växte upp så gick jag förbi samma skola som jag under mina första skolår
 gick i... En varm känsla när man plötsligt hör tonerna till Barfotavisan... 

Barfota utan strumpor och skor 
ska jag vandra med dig
ut till sommaren där vindarna bor
till ros och förgätmigej 


Flaggan är hissad i topp och himlen är klarblå. 
Jag var var tvungen att stanna till och bara njuta... känna efter och minnas mina egna
skol avslutningar. Mamma hade alltid ställt flaggan på bordet och bakat en jordgubbstårta...  
Vilka härliga minnen som dyker upp och vilken underbar skolavslutning barnen fått idag! 

Kram Angelica







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din lilla kommentar till mig!
Kram Angelica